Tippek fegyvertakarításhoz... - vadászat vadászbolt
Figyelem! Most pénteken és hétfőn a telefonos ügyfélszolgálat szabadság miatt szünetel.

17 HMR, 140, umare, big, vad, bak, dob, field, gáz, eladó flóbert puska

hajni
hajni
Mogyoród

HIstvan
HIstvan
Balotaszállás

Apóka
Apóka
Budapest

Tomolyka
Tomolyka
Püspökladány

Zoli0615
Zoli0615
Fadd

Új vadász videók

Új vadász képek

vadászat vadászbolt - Tippek fegyvertakarításhoz...

Tippek fegyvertakarításhoz...

Tudom, hogy mindenki szíve csücske a fegyvertakarítás :) Tudom, hogy vannak köztünk olyan vadászok is, akik egyáltalán nem takarítják vadászfegyverüket és vannak, akiknek a fegyverük esztétikai állapota fontosabb még az eredményes vadászatnál is. Remélem, Te azon vadászok közé tartozol, akik bár óvják vadászpuskájukat, mégis imádnak vele „mindig, minden körülmények között” vadászni. Segítünk hogy fegyvered olyan egyszerűen tartsd karban mint a legprofibb vadászok!...

Egy egyszerű, de lényeges dologra elég sűrűn csak utólag tudom felhívni vadásztársaim figyelmét, amikor már a fejüket fogják és nem értik, miért nem találták el azt a „fasza kis süldőt”, pedig nem is volt messze kb. száz méter.

Szeretném, ha te nem így járnál.

Amikor már másra nem tudunk gondolni, esetleg még célba is lövöldöztünk és persze a fegyver pontos volt, megkérdezem mikor húztad ki utoljára a csövet, nem-e volt olajos?! És már meg is van a válasz: Francba, elfelejtettem!

És tényleg tudja is, hogy minden fegyvercső tisztítás után SZÁRAZRA kell törölni a fegyvercsövet, csak nem csinálta meg.

Egy olajos fegyvercsőből kilőtt lövedék találati pontja 100 méteren, akár tizenöt centivel is eltérhet a száraz csőből kilőtt lövedékéhez képest. Ennek a kis apróságnak minden vadászat előtt neked is eszedbe kell jutnia. Ha rászánod magad a fegyvertakarításra és olajos csővel rakod el fegyvered, a legegyszerűbb megoldás (és szerintem tuti biztos), ha fegyvered csövére egy tisztító rongyot kötsz rá. Hamar rá fogsz jönni, hogy nem véletlenül találtad így kedvenc puskádat.

Néhány szó a fegyvercső tisztításáról, ápolásáról.

Tudnod kell, hogy megfelelő ápolás nélkül, fegyvered élettartama lényegesen rövidül, pontossága csökken. Szórása akár egy-két éven belül 2-3 szorosára is nőhet. Fegyveres erők tesztjei viszont kimutatták, hogy a megfelelően tisztított és ápolt fegyverek csöve, akár 10-15 ezer lövés után sem veszít pontosságából. Ennek két legfontosabb oka, hogy a lövés folyamata közben felszabaduló agresszív maró anyagok erősen korrodálják a fegyverünk csövét és a csőbe beszivárgó por lövéskor a csőfalat csiszolja.

Mindkettő aránylag könnyen elkerülhető.

A fegyvercsőbe kerülő idegen anyagok káros hatását elkerülhetjük, ha egyszerűen a csőtorkolatot beragasztjuk a vadászboltokban kapható találat leragasztáshoz kapható fekete koronggal vagy cső dugóval.

A fegyvercsövet maró savas maradványokat pedig egy gyors fegyvertisztítással eltávolíthatjuk.

Ehhez szükséges néhány alap felszerelés:

jó minőségű tisztító vessző
bronz kefe
minőségi tisztító szer (Robla Solo csőtisztító, Ballistol, Remington fegyvertisztítók és olajok stb…)
pamut rongyok
vezető hüvely, hogy középen tartsa a tisztítópálcát, és hogy védje a torkot a kis bemélyedésektől, a csővel érintkező pálca és vég okozta bevágódásoktól

Vigyázzunk, mert néhány dologra pedig egyáltalán nincs szükségünk, fegyverünk tisztításakor!

Ilyen például:

alkohol
étel, ital, a mérgezés elkerülése miatt
nyílt láng, dohányzás, a gyúlékony anyagok berobbanásának elkerülése miatt
na és persze lőszerre!!! Nem is mondom, hogy miértJ

A fegyvercső tisztításának lépései:

1)     A legelső és legfontosabb feladat, ELLENŐRIZD FEGYVERED TÖLTETLENSÉGÉT!

2)     Közvetlen használat után várd meg, míg a fegyvered alig langyosra visszahűl.

3)     Itass át bőven pamutrongyot fegyvercső tisztítóval, majd told át vele fegyvered csövét egyszer-kétszer, majd hagyd állni néhány percig. Bronz tisztítókefével tisztítsd a csövet legalább tíz vonással. A csőben húzhatod és tolhatod is a kefét. A kefe szálainak kihullását megakadályozhatod azzal, hogy a húzás irányát nem változtatod meg a csőben (mindig végigtolni, végighúzni, ha lehet egy lendülettel). Hogy megvédd a kritikus torkolati huzagolást, keféld a csövet a tár felől, és használj vezetőhüvelyt. Az automata, csúszó- és alsókulcsos fegyvereket a torkolat felől kell tisztítani. Azért, hogy a tisztítás során a vessző ne tudjon hozzáérni a cső falához és végéhez, a cső torkolatánál használj olyan csővég toldatot, aminek a furata kisebb, mint a kaliber, de nagyobb, mint a vessző átmérője. A megfelelően végzett csőtisztítás a csövet nem károsítja, és nem is koptatja (a lövés során felszabaduló energia ~10%-át emészti fel a lövedék csövön való áthaladása, ami nagyságrendekkel nagyobb, mint a tisztítás során fellépő energia).

4)     A cső szárazra törléséhez tolj át annyi rongyot a csövön, amennyi a tisztítószer eltávolításához szükséges. Amennyiben a használati utasítás úgy rendelkezik, akár hosszabb időre is bent lehet hagyni az tisztítószert a csőben. A tisztítórongy kék vagy zöld szennyeződés maradvánnyal jelzi a cső szennyezettségét. FIGYELEM! Ne keverd az ammónium és a petróleum alapú oldószereket! Azok reakcióba léphetnek egymással szerves savat eredményezve, ami nem csak a fekete csövekre, de még a rozsdamentesekre is káros.

5)     A töltényűr és az átmeneti kúp tisztításához elég a műanyag kefe és a pamacsos kefe vagy tisztítórongy. Az átmeneti kúpot kaliber alatti rézkefével lehet kitisztítani egy rövid vesszővel. Töröld teljesen szárazra a töltényűr környékét. Általában két tisztítórongy a kefén elég vastag ahhoz, hogy egyszerűen megold ezt a lépést. Ha hosszabb ideig akarod tárolni a fegyvered, a korrózió megelőzése érdekében olajozd be a csövet úgy, hogy egy olajos rongyot dugsz át a csövön.

6)     Fegyvered, ha teheted, tárold csőtorkolattal lefele, hogy az olajozott csőből kiszivárgó ápolószer ne kerüljön nagy mennyiségben a zárszerkezetbe.

Vadász üdvözlettel:
K. Szabolcs

(22 szavazat)Szerinted mennyire volt hasznos ez az írás?

Címkék: vadász cikkek

Kérdezz a vadászbolt eladójától: Tippek fegyvertakarításhoz...

"Az öreg Vadász is holtáig tanul"

Üdv a Vadásznak!
Ismételten és még remélem sokszor megköszönhetem az ismertető írásokat,melyeket biztos sok Vadász címére eljuttatsz örömünkre!A "Diana" tartsa meg még sokáig ezen fórumot és várom  nagy érdeklődéssel a következő fejezetet .
Tisztelettel és Vadásztársi Üdvözlettel!stuszivadasz

(1 szavazat)Értékeld ezt a hozzászólást!
Péter Ferenc - 2011-08-31 21:58:57
Válasz erre a hozzászólásra

Kérdés:
Ha el akarok végezni egy vadásztanfolyamot, vizsgával, fegyvervizsgával, fegyvertartási engedély szerzéssel, stb. akkor van-e erre mód Budapesten, vagy csak valalhol vidéken van ilyenre lehetőség?Én az Interneten eddig csak vidéki szervezéseket találtam.

(0 szavazat)Értékeld ezt a hozzászólást!
Jász Lajos - 2011-10-08 13:57:23
Válasz erre a hozzászólásra

 Üdvözlet !
Nagyon tanulságos írásokat olvastam eddig, várom a következőket, remélem még sok lesz !
Tisztelettel: dubi

(0 szavazat)Értékeld ezt a hozzászólást!
dubniczky gyula - 2012-07-18 13:42:20
Válasz erre a hozzászólásra

vadásztanfolyam Baranya megyében

 Kérdés: Ha el akarok végezni egy vadásztanfolyamot, vizsgával, fegyvervizsgával, fegyvertartási engedély szerzéssel, stb. akkor van-e erre mód Baranyában, vagy csak valalhol vidéken máshol vagy Budapesten van ilyenre lehetőség?Én az Interneten eddig csak vidéki szervezéseket találtam.

(1 szavazat)Értékeld ezt a hozzászólást!
Farkas Gábor - 2012-10-09 10:44:12
Válasz erre a hozzászólásra

Tippek fegyvertakarításhoz...

Tippek fegyvertakarításhoz..., vadász cikkek

Segíthetek neked?
+36.30.863.83.07

Steiner Nighthunter 8x56
newstyle vadász kereső távcső eladó . ÉRD:+36702233113
vadászok figyelem kutyás bérhajtást vállalunk az orszá egész területén megegyezés szerint erd.06204204078 számon
Vennék:Euroarms gyártmányú 1858 Remington Old Army elöltöltő rozsdamentes acél kivitelü revolver vagy Roges&Spencer-t.
Tel:06 20 5769756
Eladó!
Rogers&Spencer Stand.44-es kaliberű Olasz Euroarms gyártmányú.Elöltöltős ismétlő rövid huzagolt cső csappantyús tanúsítvánnyal eladó,a képen látható kiegészítőkkel együtt.Állapota új, még nem volt használva!Engedély nélkül tartható!
80ezer Ft.
Orosz Tula MC5-20/76 Bock vadász fegyver eladó. Érdeklődni: 06306618926
Üdv!Keresek megvételre 6,5x57-s Steyr-Mannlicher golyós vadászfegyvert.
Köszönöm:305354844.
Keresek használt feketelőporos 44 kaliberes revolvert. horvathtibor74@gmail.com
12:57:
ELADÓ!
1 db. Baikal IZH 18 MH
30-06 Spring golyós fegyver. Teljesen újszerű állaotban, müszaki 2019.09.22-ig.
Tel: 06-54-400-231
Baikal MC21 12/70 kaliber
B5 kategóriás,friss műszakival, megkímélt állapotban, fa tussal eladó
érdeklődni: +36203653555
VADÁSZ PORTRÉ!! Örökítsd meg magad festményen az elejtett vaddal és tedd ki a falra!
Ugyanitt humoros vadász karikatúrákat is készítek egyéni sztori, esemény ábrázolásával, karakteres ábrázolással, fotó alapján! Cím: twin-333@hotmail.com, Tel: 79/ 474-049.

Hozzászólások

11:05: alkatrész Tisztelt Cím ! Érdeklődök, hogy Reck Goliath cal. 9 mm P.A.K típusú gázpisztolyhoz az ...
Umarex Tár Reck Goliat / G5 9mm PAK Felszerelés, tartozék, alkatrész
13:42: 46os bakancsot ...
Planika MANGART MEN AVS FÉRFI VIZHATLAN bakancs
09:00: Csak azért írtam, mert elég messze van a boltotok hozzám, szóval érdekelne a kiszállítás erre ...
Browning Buck Mark URX Légpisztoly
08:58: Üdv. érdekelne, hogy van-e lehetőség házhoz szállításra a Browning Buck Mark Urx csőletörős ...
Browning Buck Mark URX Légpisztoly
16:57: Tisztelt Cím ! Érdeklődök, hogy Reck Goliath cal. 9 mm P.A.K típusú gázpisztolyhoz az alábbi ...
Umarex Tár Reck Goliat / G5 9mm PAK Felszerelés, tartozék, alkatrész
11:29: Üdv! 0.17 Rem lőszert keresek, van önöknél ...

Téma: Tippek fegyvertakarításhoz... - vadászat vadászbolt